close
تبلیغات در اینترنت
آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین ا

حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی گیلانی
قالب وبلاگ
درباره وبلاگ

حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی گیلانی
ورود کاربران

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :
رمز عبور را فراموش کردم ؟
موضوعات وبلاگ
حکیم عسکری -
وجدان چیست ؟ انواع وجدان -
آمار سایت
افراد آنلاین : 2 نفر
بازدیدهای امروز : 50 نفر
بازدیدهای دیروز : 154 نفر
كل بازدیدها : 83503 نفر
بازدید این ماه : 577 نفر
بازدید ماه قبل : 2516 نفر
نظرات : 2
كل مطالب : 322 عدد
تعداد اعضا : 801 نفر
امروز : جمعه 31 فروردین 1397
جستجوی مطالب

Google
hakim-askari.rozblog.com

 

نتيجه تصويري براي حکومت اسلامي


** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)

 

 

اشکال : سلام عليکم . مطابق رواياتي که وارد شده  هرگونه قيام و انقلاب و تشکيل حکومت قبل از قيام حضرت مهدي (عج)  جائز نيست و نبايد از قيام کنندگان پيروي نمود.  براساس  اين روايات  قيام امام خميني  هم درست نبوده است .

پاسخ :

عليکم السلام

ابتدا دو روايت را در اين باره ذکر مي کنم و بعد  مختصري پاسخ مي دهم  :

عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ الْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تُحَرِّكْ يَداً وَ لَا رِجْلًا ابدا حَتَّى تَرَى عَلَامَاتٍ أَذْكُرُهَا لَک ...  وَ إِيَّاكَ وَ شُذَّاذاً مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ رَايَةً وَ لِغَيْرِهِمْ رَايَاتٍ فَالْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلًا مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ مَعَهُ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ فَإِنَّ عَهْدَ نَبِيِّ اللَّهِ صَارَ عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ثُمَّ صَارَ عِنْدَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ يَفْعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ فَالْزَمْ هَؤُلَاءِ أَبَداً وَ إِيَّاكَ وَ مَنْ ذَكَرْتُ لَكَ فَإِذَا خَرَجَ رَجُلٌ مِنْهُمْ مَعَهُ ثَلَاثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلًا وَ مَعَهُ رَايَةُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) .

امام باقر  (عَلَيهِ السَّلامُ)  : ملازم زمين باش و هرگز حرکت مده زبان و دستت را (خروج نکن با خروج کنندگان) تا ببيني علامتهايي را که براي تو ذکر ميکنم (بعد حضرت علامت هاي ظهور را يکي پس از ديگري ذکر ميفرمايند تا خروج حضرت مهدي عج ) .... و بر حذر باشيد از شُذّاذ و پراکنده هاي از آل محمد و سادات آل محمد (کساني که خود را به دروغ  يا به حق به آل محمّد نسبت مي دهند  و ادّعاي قيام دارند ولي زمينه قيام فراهم نيست  ) پس همانا براي ال محمد و اميرالمومنين علي  (عَلَيهِمُ السَّلامُ)   پرچمي است و براي غير ايشان پرچم هايي دگر (يعنى اميد پيروزي و موفقيت و  پيشرفت و نيل به هدف و مقصود براى احدى از علويين نداشته باش ، زيرا که براى ايشان در تقدير خدا يک رايت و پرچم بيش نيست و آن رايت و پرچم فتح مهدى  (عَلَيهِ السَّلامُ) است) پس ملازم زمين باش و بر زمين بچسب و هرگز تبعيت نکن از هيچ کدام از اين پرچم ها تا اينکه ببيني مردي از فرزندان امام حسين عليه السلام را که با او عهد نبي الله و پرچم و سلاحش است و اين عهد و پرچم و سلاح نزد علي بن الحسين امام سجاد  (عَلَيهِ السَّلامُ)  بود و پس از او نزد من محمد بن علي (امام باقر «ع»)  و بعد ... تا امام حسن عسکري
(عَلَيهِمُ السَّلامُ) . پس ملازم اينان باش و بر حذر باش از کساني که ذکر کردم براي تو (با خروج کنندگان چه از آل محمد و چه غير آل محمد خروج نکن و از انها تبعيت نکن) پس فقط هنگامي که مردي از آل محمد و عليبا 313 نفر با پرچم رسول الله (صَلَّي  اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )   خروج کند( به ياري او برو ) فقط مردي (حضرت مهدي صاحب الزمان عج) را ياري کنيد که با سلاح و پرچم و عهد رسول الله (ص) باشد که اين مرد کسي است که با 313 نفر قيام ميکند.

منبع : تفسير عياشي ج1ص65 ذيل تفسير آيه 148 سوره بقره  (وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُواْ يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ" سوره بقره آيه 148 .هر طايفه اى قبله اى دارد که خداوند آن را تعيين کرده است; در نيکى ها و اعمال خير، بر يکديگر سبقت جوئيد! هر جا باشيد، خداوند همه شما را (در روز رستاخيز) حاضر مى کند; زيرا او، بر هر کارى تواناست. در روايات متعددى كه از ائمه اهل بيت (عليهم السلام) به ما رسيده جمله "ايْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً" به اصحاب مهدى (عليه السلام)  تفسير شده است.) 

در باب 13 از "کتاب الجهاد" وسايل الشيعه (باب حکم الخروج بالسيف قبل قيام القائم) 17 روايت ذکر شده است که مضمون آن ها عدم جواز  قيام قبل از ظهور امام زمان (عج) مي باشد، از جمله آن ها روايتي است که از حضرت علي (عَلَيهِ السَّلامُ) نقل شده و سيدبن طاووس در کتاب  كتاب المَلاحِم والفِتَننيز اين حديث را آورده است و گفته است که  علي ع  در کوفه  خطبه اي  اينچنين  ايراد فرمودند  :
أَيُّهَاالنّاسُ اِلزَمُوا الأَرضَ مِن بَعدي وَ اِيّاکُم وَ الشُّذّاذَ مِن آلِ مُحَمَّدِِ فَأِنَّهُ يَخرُجُ شُذاذُُ آلِ مُحَمَّدِِ فَلا يَرَونَ ما يُحِبُّونَ لِعِصيانِهِم أَمري وَ نَبذِهِم عَهدِي وَ تَخرُجُ رايَةُُ مِن وُلدِ الحُسَينِ تَظهَرُ بِالکُوفَةِ بِدِعامَةِ أُمَيَّةَ وَ يَشمَُلُ النّاسَ البَلاءُ وَ يَبتَلِى اللّهُ خَيرَ الخَلقِ حَتّى يَميزَ الخَبيثَ مِنِ الطِّيبِ وَ يَتَبَرَّأُ النّاسُ بَعضَهُم مِن بَعضِِ وَ يَطُولُ ذلِکَ حَتّى يُفَرِّجَ اللّهُ عَنهُم بِرَجُلِِ مِن آلِ مُحَمَّدِِ (ص) وَ مَن خَرَجَ مِن وُلدي فَعَمِلَ بِغَيرِ عَمَلي وَ سارَ بِغَيرِ سِيرتِي فَأَنَا مِنهُ بَرى‏ءُُ وَ کُلُّ مَن خَرَجَ مِن وُلدي قَبلَ المَهدي فَأِنَّما هُوَ جَزُورُُ وَ اِيّاکَ وَ الدَّجّالَينِ مِن وُلدِ فاطِمَةَ فَأِنَّ مِن وُلدِ فاطِمَةَ دَجّالَينِ، وَ يَخرُجُ دَجّالُُ مِن دَجلَةِ البَصرَةِ وَ لَيسَ مِنّي وَ هُوَ مُقَدَّمَةُ الدَّجّالَينِ کُلِّهِم .
أَيُّهَاالنّاسُ بعد از من ملازم زمين و  آرام باشيد و بر حذر باشيد از شُذّاذ و پراکنده هاي از آل محمد و سادات آل محمد (کساني که خود را به دروغ  يا به حق به آل محمّد نسبت مي دهند  و ادّعاي قيام دارند ولي زمينه قيام فراهم نيست  ) زيرا که يک عده قليلى از آل محمّد
(صَلَّي  اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ) خروج ميکنند ولى به علت مخالفت با امر من و پشت پا زدن به عهد من به مقصود خود نخواهند رسيد و بعضى از اولاد امام حسين (عَلَيهِ السَّلامُ) براى کمک اميّه ظهور ميکنند و بلاء ، مردم را فرا خواهد گرفت و خدا بهترين خلق را مبتلا خواهد کرد تا اينکه خوبان از بدان ممتاز شوند ، مردم از يک ديگر بيزارى مي جويند ، اين بلاء طولانى خواهد شد تا اينکه خدا بوسيله مردى از آل محمّد (صَلَّي  اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ) براى آنها فرجى مرحمت کند .و هر کس از فرزندان من خروج کند پس به غير عمل من و به غير رفتار من عمل و رفتار کرده است . پس من از او بيزار خواهم بود و هر کسى از فرزندان من قبل از ظهور مهدى (عَلَيهِ السَّلامُ) خروج نمايد کشته خواهد شد. از دو دجّال از فرزندان حضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) بر حذر باشيد ؛ زيرا که از اولاد فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) دو دجّال بوجود مى آيد. و دجّالى هم از بصره خروج ميکند که از نسل من نيست و او مقدمه کليه دجّالها است.
سيد بن طاوس (ره) بعد از نقل اين روايت مي گويد :
أَقُولُ: هذا حَديثُُ صَريحُُ بِنَهيِ مَولانا عَلِيِِّ
(عَلَيهِ السَّلامُ) وُلدَهُ أَن يَخرُجَ أَحَدُُ مِنهُم قَبلَ المَهدِي عليه السلام .  اين حديث صريح است در نهي حضرت مولا علي (عَلَيهِ السَّلامُ) فرزندانشان را از خروج قبل از حضرت مهدي (عج)
منبع : اَلمَلاحِم والفِتَن ؛ السيد ابن طاووس (وفات664) - باب 36 ص 248-249 ح 362.

 پاسخ : برفرض که اين احاديث  معتبر و صحيح باشند  نمي گويند که از هيچ کس تبعيت نکن، بلکه فرموده از مدعيان قيام  که خود را به اهل بيت منتسب مي کنند ولي در واقع با اهل بيت نيستند  يعني(اَلشُّذاذ مِن آل مُحَمَّد) پيروي مکن .  به  کلمه (شُذاد ) توجه شود .  شَذَّ القَولُ  يعني  آن گفتار برخلاف معمول و بي قاعده بود . اَلشّاذّ ، اَلشَّواذّ يعني بي قاعده ، برخلاف عادت و برخلاف قاعده . اَلشُذاذُ مِنَ النّاس يعني  افراد متفرقه و پراکنده از مردم  که در قبيله اي هستند ولي نسبتي به آن ندارند و به اصطلاح غريبه هستند .در روايتي از رسولخدا ص آمده است که  فرمود : يَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَةِ، فَأِذَا اشتَذَّ الشّاذُّ مِنهُم اِختَطَفَهُ الشَّيطانُ كَما يَختَطِفُ الذِّئبُ الشّاةَ الشّاذَّةَ مِنَ الغَنَمِ  .قدرت خدا با جماعت است ، هر گاه يكى از آنان از جماعت جدا شود و تنها و فرد بماند شيطان او را مى‏ربايد، چنان كه گرگ گوسفندِ تنها مانده از گله را مى‏رُبايد. «كَنزُ العُمّال، ص 207» . اکثر قيام کنندگان  نسبتي درست و صحيح از نظر عقيده و عمل با اهل بيت  (عَلَيهِمُ السَّلامُ) نداشته و ندارند  و بيشتر به جهات نفساني و دنيوي و عقده گشايي قيام مي کردند  . ... شايد مراد از تَبعيّت در حديث امام باقر (عَلَيهِ السَّلامُ)  (وَ لَا تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً ) که فرمود : و هرگز تبعيت نکن از هيچ کدام از اين پرچم ها ،  داراي معناي خاصي باشد يعني از آنها به عنوان اينکه امام معصوم باشند و يا مأذون از امام معصوم باشند  تبعيت نکنيد ) و بعلاوه مي توان گفت که اين روايات مستقيماََ در پي بيان حکم شرعي جواز و عدم جواز قيام نيستند بلکه  از اَخبار غيبي و اخبار مَلاحِم(جمع مَلحَمه) است و مراد از مَلحَمه ، حوادث و جنگ‌هاي خونيني است که در آينده رخ مي‌دهد . يعني امام (عَلَيهِ السَّلامُ) مي خواهد از نتيجه اين قيام ها خبر دهد که اکثر اين قيام ها به پيروزي کامل نمي رسند و به شکست مي انجامند . اين قيام ها اگر چه ممکن است به طور مقطعي پيروز شود و نتايج گذرا داشته باشد ولي ماندگار نمي مانند . پس امام عليه السلام در صدد نفي همه قيام ها نمي باشد بلکه قيامي را نفي مي کند که : 1-مأذون از طرف امام معصوم نباشد 2- و خود را منتسب به امام کند 3-و زمينه قيام هم فراهم نباشد و به اصطلاح شرايط قيام فراهم نباشد . ...  اين حديث  و اَمثال آن مربوط به آن موقعيتي است که با حاکميت جايرانه حُکّام جور  هيچ زمينه اي براي تحقق حکومت اسلامي   و لو  در يک منطقه خاص  وجود  نداشته باشد  و گرنه  اگر فرصت مناسبي فراهم شود براي تشکيل حکومت اسلامي  نه تنها منعي ندارد بلکه  نوع برخورد ايمه معصومين (عَلَيهِمُ السَّلامُ) با ظلمه و ستمگران .... و آيات و روايات وارده (دليل عقلي و نقلي و...)  بيانگر  ايجاد و تشکيل حکومت اسلامي و الهي است و نبايد زير بار حکومت فاسد جبابره و طواغيت رفت ....  آيا  اگر  کسي به خانه من و تو  هجوم آورد و  متعرض نواميس  و مال و جان ما شود  بايد  دست رو دست بگذاريم و هيچ اقدامي نکنيم؟!!  يقينا جواب شما و ما اين است که تا توان داريم بايد در دفع متجاوز بکوشيم حتي اگر در خطر جاني قرار بگيريم .... حالا سوال بنده از جنابعالي اين است که اگر طواغيت و ظلمه و حاکمان فاسد و فاجر بر مال و جان و  دين و قرآن و اسلام و عقايد مقدس مردم مسلط شوند و هرجور که خواستند بر مردم ظلم کنند و با نام دين و ظاهر فريبي  ريشه دين و اسلام را بزنند  آيا  بايد  سکوت نمود و فريادي نکشيد و مبارزه اي نکرد؟  مماشات و سکوت در برابر ستمگران  نه خواسته خداست و نه خواسته قرآن و اهلبيت عليهم السلام و نه خواسته هيچ انسان عاقل و آزاده اي...   اگر فرصت قيام و مبارزه به هر اندازه اي فراهم باشد  بايد  جهاد و قيام کرد و اگر فرصت و زمينه بيشتري فراهم گردد  بايد  طومار ستمگران و حاکمان فاسد را بايد برچينيم و خدا را صدها هزار و بيشتر شکر و حمد وسپاس که در عصر ما فرصتي فراهم شد و حضرت امام خميني با همراهي همه جانبه مردم غيور و انقلابي ايران اسلامي  طومار رژيم فاسد و پليد شاهنشاهي را  در هم پيچيدند و محمد رضاشاه فاسد و فاجر و جاير را از تخت سلطنت مستبدانه به زير کشيدند و نابودش نمودند و نظام مقدس جمهوري اسلامي را با اهداي هزاران شهيد و جابناز و ... محقق نمودند......   سلام خدا  بر  امام خمینی  و سلام خدا بر ملت با بصيرت ايران و سلام بر شهدا و جانبازان و سلام بر رهبر عزيز ما حضرت آیت الله امام خامنه ای   که تداوم بخش راه پاک امام خمینی  و ... است...

سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

** آيت الله سيد اصغر سعادت ميرقديم لاهيجي

http://nasimemarefat.parsiblog.com/

 




درباره : حکیم عسکری ,مطالب مربوط به استادسید اصغر سعادت میرقدیم ,

امتیاز : | نظر شما :

مطالب مرتبط
چندنکته دررابطه بااظهارات حضرت آیت الله وحیدخراسانی+تاریخ22 فروردین97 .+آیت الله سیداصغرسعادت میرقد
تشکیل کانون بحث وانتقادات مذهبی قبل از انقلاب درلاهیجان از خدمات فرهنگی آیت الله زین العابدین قربا
آيا صيغه کردن ثواب داره ؟+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی
بهترين بنده آن بنده اي است که بنددلش به خدابندست+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زی
ولایت فقیه هدیه الهی است+ اشکال و پاسخ+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین
آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین ا
روایات در باره نوروز و بهار+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلا
نوروزروزجهانی پیام توحیدووحدت وصلح وآشتی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العا
روشنگری در باره تفکر و اندیشه تخریبی استاد محمدتقی اکبر نژاد+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+
هيچ حيواني همانند انسان محتاج تربيت نيست+امام خميني+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی
برچسب ها : آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عس , عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ الْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تُحَرِّكْ يَداً وَ لَا رِجْلً ,


نوشته شده در شنبه 04 فروردين 1397 توسط سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجانی| بازدید : 5 |

نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:
عناوين آخرين مطالب ارسالي
چندنکته دررابطه بااظهارات حضرت آیت الله وحیدخراسانی+تاریخ22 فروردین97 .+آیت الله سیداصغرسعادت میرقد
تشکیل کانون بحث وانتقادات مذهبی قبل از انقلاب درلاهیجان از خدمات فرهنگی آیت الله زین العابدین قربا
آيا صيغه کردن ثواب داره ؟+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی
بهترين بنده آن بنده اي است که بنددلش به خدابندست+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زی
ولایت فقیه هدیه الهی است+ اشکال و پاسخ+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین
آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین ا
روایات در باره نوروز و بهار+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلا
نوروزروزجهانی پیام توحیدووحدت وصلح وآشتی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العا
روشنگری در باره تفکر و اندیشه تخریبی استاد محمدتقی اکبر نژاد+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+
هيچ حيواني همانند انسان محتاج تربيت نيست+امام خميني+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی
انقلاب اسلامی ایران حسینیّ الحدوث و حسینیِ البقاء+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم
دعا يکي ازنيازهاي واقعي وفطري بشراست(آيت الله سيداصغر سعادت ميرقديم لاهيجي)+سایت حکیم زین العابدین
مقام خَلیفَةُ اللهی برای انسان+تفسیر آیه30 از سوره بقره+سایت حکیم عسکری گیلانی لشت نشایی+آیت الله سی
اول وآخرهرچه هست،عشق است وبس+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی لشت نشای
منظور از «اَوَّلُ ما خَلَقَ اللهُ العَقلَ»، چیست؟+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی
آيادروغ گفتن شوهر به خانم و همسرش جايزاست؟+آيت الله سيداصغرسعادت ميرقديم لاهيجي+سایت حکیم زین العا
سیری در سیره فردی و اجتماعی امام حسن عسکری (علیه السلام)+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشا
پيام تبريک آيت الله سيداصغرسعادت ميرقديم لاهيجي به مناسبت پيروزي جبهه مقاومت اسلامي برحکومت خودخو
اَحسَنُ الحَديث بودن قرآن به چه معنا است؟+آيت الله سيداصغرسعادت ميرقديم لاهيجي+سایت حکیم زین العاب
اوضاع سیاسی اجتماعی عصر امام حسن مجتبی(ع)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیل
درتربيت کودک نبايد جبر و تهديدحاکم باشد+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلا
مسؤلیت بزرگ حوزه های علمیه و علماء +آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عس
فرق مفهوم با ماهیت+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی
تفاوت طب سنتی با طب اسلامی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی
تکبر نشانه بي شخصيتي است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی لشت نشایی

.: Weblog Themes By Music-Day.Info :.

::

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
عضویت سریع


قوانین سایت

کد امنیتی :
مطالب پر بازدید
حکمت چیست؟ بازدید : 891
قضا وقدر بازدید : 365
نظر سنجی
امکانات وب
حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی گیلانی

RSS


POWERED BY
rozblog.COM

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی گیلانی مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح قالب

موزیک روز

جدیدترین مطالب روز دنیا